reklama

Voľby do EP. Sklamania a prekvapenia...

Tieto voľby, ako každé iné,  priniesli prekvapenia ale aj vopred splnené očakávania.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Ako prvé by som rád zhodnotil mizernú účasť voličov. Popravde žiadnu svetobornú účasť som ani nečakal ale tých zhruba 19% je naozaj málo a o ničom to svedčí. Nasvedčuje to o ľahostajnosti ľudí nájsť si tú chvíľu a vyjadriť svoj názor a o tom, že si neuvedomujú potrebu ich hlasu. Tak isto o tom, že veľká časť ľudí ani nevie ako to v euro parlamente (EP) funguje. Panuje názor, že čo už len tých 13 našich zástupcov v EP zmôže. Tomu, že ľudia nerozumejú, fungovaniu EP ma neprekvapuje veď veľké množstvo nevie ani ako funguje ten náš parlament. Dávam to za vinu aj politikum. Namiesto toho aby sa venovali len vlastnej propagande kandidátov a svojej strany by nebola na škodu osveta.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Samozrejme svoj podiel, a nie malý, na tom majú občania, ktorý takto jasne vyjadrujú svoj postoj a nezáujem. To je však na Slovensku fenomén, ktorý sa prejavuje v každých voľbách. Do parlamentných volieb síce príde 2-3 násobok voličov, ktorý prišiel k urnám do volieb EP, čo sa už dá považovať za výbornú účasť. No aj takých 50% je pre mňa naozaj nepostačujúce číslo. Ak v priemere len každý druhý občan má potrebu a istú vnútornú povinnosť vyjadriť svoj názor a uprednostniť návštevu volebnej miestnosti pred vysedávaním pred telkou, návštevou záhradky alebo akejkoľvek „bohulibej činnosti". V prípade už uplynulých volieb do EP to bol ani nie každý piaty volič... Aj keď vysoká účasť je dvojsečná zbraň. Ťažko povedať ako by to vyzeralo keby k urnám prišlo 75% voličov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Voľby do EP priniesli pre mňa niekoľko milých aj nemilých prekvapení. Prvé, to nemilé prekvapenie pre mňa bola účasť.

Druhé zmiešané prekvapenie je pre mňa výsledok SNS. Jedna stránka veci je poľutovania hodná, že vôbec ich zástupca do EP pôjde ale na druhej strane som rád, že len jeden. A že sa Slotovcom nepodarilo mobilizovať svojich prívržencov ako tomu bolo v nedávnych parlamentných voľbách.

Posledné a najväčšie prekvapenie je pre mňa výsledok strany SaS. Som nesmierne potešený ich výsledku aj keď netajím mierne sklamanie, že chýbal len malý krôčik k tomu aby svojho kandidáta vyslali do EP.Výsledok považujem za barometer pre parlamentné voľby. A 4,7% pri ledva 20% účasti je pre začínajúcu stranu naozaj výborný výsledok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rád by som sa ešte vyjadril k istému názoru, ktorý sa občas objavuje v diskusiách. Názor spočíva v tom, že prečo by som mal voliť SaS a zahodiť tak svoj hlas. Radšej ho dám strane, ktorá isto postúpi aby môj hlas neprepadol. Tento názor považujem za úplne scestný. Ako sme sa sami presvedčili veľa nechýbalo a SaS by sa do EP dostala. Skôr by som povedal, že ľudia čo pôvodne SaS(ke) hlas chceli dať a dali ho radšej inej strane aby im hals „neprepadol" tak spravili chybu a dopomohli tak „prepadu" 4,7% hlasov.

Na to ako dopadnú parlamentné voľby si ešte zhruba rok počkáme. No verím, že to bude zaujmavé. A ako dopadnú dalšie voľby do EP, tak to je len v rovine čisto teoretickej no nezostáva nič iné ako dúfať vo väčšiu účasť aby sme znova neskončili na chvoste Európy s najnižšou účasťou.

Brano Lichtner

Brano Lichtner

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

mlady clovek, funny boy, trochu optimista no hlavne realista, s odporom k veciam co ma nebavia a do coho som nuteny Zoznam autorových rubrík:  HudbaPolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu